Videl som v jednom obchodnom centre megastánok s hostesko-šupami. Dávali ochutnávať na porovnanie z môjho pohľadu absolútne identické nápoje. Ponuka znela: za to že ochutnáš a povieš ktorý nápoj ti chutí viac, môžeš vyhrať iPad. Losuje sa každý deň z ľudí, ktorí sa v ten deň zúčastnia. To znie fér, tak som to ochutnal. Zaškrtol som možnosť „chutia mi rovnako“.
IPad som v losovaní nevyhral. Nikto mi nepovedal o aké nápoje sa jedná, všetko sa vraj dozviem 24.10. No to vydržím, to je v pohode. Ale fakt som na to zvedavý. Ani nie tak na výsledok, ale ako sa naštartuje ten výrobca, ktorý v teste vyjde horšie, resp. ktorý sa bude cítiť dotknutý. Akcia kofboj deklaruje absolútne transparentný, čestný, slepý test, pre kontrolu tam je notár, hostesky nevedia čo ponúkajú, všetko – celý proces je natáčaný. No mám pocit, že sa dopredu istia voči nejakej strašnej žalobe. Z toho predpokladám že obaja výrobcovia nedávajú svoje výrobky testovať dobrovoľne.
Ale držím „kofbojovi“ palce. Komparatívna reklama je vždy kontroverzná, tak trocha na hrane, preto si málokto lajstne sa do nej pustiť. Ale môže byť pre nás spotrebiteľov dačo transparentnejšie a v princípe nápomocnejšie? Napríklad som dostal na testovanie dve hokejky, neobrandované, viac-menej rovnaké, zahnutie a tvrdosť mali identickú. Mal som ich skúšať kým ich nedolámem. Po tomto dlhodobom, asi mesačnom teste som sa rozhodol pre jeden typ, o ktorom sa ukázalo , že je to značka ktorú by som si v živote nekúpil, lebo mi bola nesympatická ani neviem prečo. Od vtedy s ňou hrám, je lacnejšia a oveľa lepšia. Argumentom na zmenu bola moja skúsenosť. A nikto nemá u mňa väčšiu presvedčovaciu silu ako ja sám. Neviem kto tento „najväčší spotrebiteľský test národa- kofboj“ vyhrá, ale to je jedno, pretože nápoje chutia rovnako. Myslím že toto bolo ich cieľom.
Dokonca by som uvítal viacej takýchto akcií, nech to proste všetci vidíme. Výrobcovia by mohli bojovať v prvom rade svojou kvalitou a dobrovoľne dávať svoje výrobky tretej strane na veľké testy národa. Tretia strana bude garantovať transparentnosť. Tým pádom by odpadli všetky debaty a obvinenia z porušovania dobrých mravov, diskreditácie, ovplyvňovania, znevažovania dobrého mena a čo ja viem čo ešte. Ľudia by sami povedali čo je lepšie.
Určite to veľkých hráčov – reklamných zadávateľov vyjde lacnejšie ako vydrbať každý rok stovky miliónov do telky.
Takže slepý kofboj, držím ti palce, nech ti ide karta! A teším sa na ďalšie testovanie!!!
Kde všade testujú čekni na www.kofboj.sk