Takže, ste dostatočne veľké korporátne monštrum? Odpovedzte na zopár zákerných otázok a záverečný výsledok vám napovie, či ste ešte stále ľalia, nedotknutá podnikovým svetom machinácií, teambuildingov a dvojfarebných dizajnov, alebo sa plán spoločnosti vydaril a vy ste robot rozosievajúci pozitívne posolstvo o vašej firme a naozaj veríte, že magentová je úžasná farba a generálny riaditeľ robí všetko pre vaše dobro.
Test
Prvá základná otázka:
1) Pracujete v spoločnosti, ktorá má nad 500 zamestnancov a patrí do nejakej nadnárodnej skupiny?
a) Áno.
b) Nie.
Ak ste odpovedali „Nie“, zvyšok testu je pre vás nepodstatný. Teraz môžete odísť a v duchu si gratulovať. Ste ľalia.
2) Pracujete v „oupn spejse“?
a) Áno, je to super, rada sa pri hovoroch s klientom dozviem o včerajšej hnačke kolegyninho dieťaťa.
b) Nie, mám vlastnú kanceláriu/sedíme po dvoch/po troch. Je to znesiteľné.
c) Bohužiaľ áno a nenávidím to. Nenávidím!
3) Nosíte firemné tričká, mikiny, šiltovky, ktoré ste nafasovali, prípadne vlastné oblečenie v typických farbách vašej spoločnosti?
a) Áno, je to predsa z kvalitných materiálov a hlavne je to zadarmo!
b) Maximálne tak na chate. Keď mi je už fakt zima, alebo to tričko zo strednej roztrhal pes.
c) Preboha, prečo by som to robil?!? Aj tak, kto už dnes nosí oranžovú?
4) Zúčastňujete sa na akciách organizovaných vaším zamestnávateľom? (Vianočné večierky, firemné dni, teambuldingové aktivity, ožieračky s kolegami...nazvite si to, ako chcete.)
a) Jasné! Jedlo zadara, pitie zadara, super program, super kolegovia...spomínal som pitie zadara?
b) Len ak mi je naznačené od šéfa, že je to „nepovinné, ale budem si pamätať, kto tam bol“.
c) Preboha, prečo by som to robil?!? Mám aj osobný život a pomerne si ho vážim.
5) Keď ste vonku s priateľmi, prípadne potenciálnymi priateľmi a príde reč na to, kde pracujete, aká je vaša reakcia?
a) Pracujem v (doplň meno korporácie) a veľmi ma to baví, je to skvelý zamestnávateľ, naozaj sa o nás starajú, máme množstvo benefitov a to, čo o nás písali minulý mesiac v novinách je len hnusná lož a mediálna protikampaň konkurencie!
b) Áno, pracujem tam. Hej, je to v pohode. Ale dá sa, vieš ako, všade sa nájdu blbci...
c) To je snáď jedno, kde pracujem, nie? Ideme ku mne? (Druhá veta je voliteľná.)
6) Ako reagujete, keď vidíte reklamu vašej spoločnosti?
a) Jeee, znova sme v telke, aká veselá reklama, aj moje dieťa nadšene tľapká ručičkami do rytmu „kozikuzihéjajtvojmobilimlovingit“!
b) Pri niektorých neodvrátim zrak, napríklad printové sa celkom zadarili. Extrémne ma nevyrušujú, jedna sa mi dokonca páči.
c) Nemám telku. Tým je povedané všetko.
Vyhodnotenie:
Najviac odpovedí A: Nepýtajte sa, čo môže korporácia spraviť pre vás, ale čo môžete vy spraviť pre svoju korporáciu! Gratulujem. Ste dostatočne veľké korporátne monštrum. O to v tomto teste šlo, takže ste vyhrali. Tešíte sa?
Najviac odpovedí B: Ja a moja korporácia sme v pohode. Buď v korporácií ešte nepracujete dostatočne dlho, alebo v nej pracujete príliš dlho, až upadáte do letargie, alebo ste jednoducho veľmi silná, ťažko ovplyvniteľná osobnosť. Asi to prvé, čo?
Najviac odpovedí C: Odporujem! Ale prachy mi pošlite. Ste strašne cool, alebo by ste chceli byť, ale vaše traumy z detstva vám to nedovolia. Takisto ste pomerne nevyrovnaní a niečo také ako myšlienka na stotožnenie sa so svojím zamestnávateľom vo vás vyvolá do tri a pol sekundy pocit na dávenie. A to je predsa cool, nie? Čo na tom, že robíte v IBM, tie kurvy kapitalistické vás aj tak nikdy nedostanú celého!
Poznámka: Tento test neprešiel žiadnym procesom validizácie a zisťovania reliability, takže ak nesúhlasíte s tým, čo vám vyšlo, je mi to jedno.