Z ktorého filmu z poslednej doby na vás urobila jeho hudba nejaký dojem, alebo si ju nebodaj aj pamätáte? Ja si pamätám akurát Inception, Sherlocka Holmesa a Dark Knight (hm, zhodou okolností všetko hudba od Zimmera). Nevadí, na rozdiel od filmových tvorcov, herní vývojári ešte nezabudli, že hudba je integrálnou súčasťou celého diela a že jej úlohou je budovať atmosféru a podčiarkovať vizuál. A že fakt nestačí iba vytiahnuť a oprášiť cd-čko so samplami zo Star Wars a Posledného mohykána. Tu je môj skromný výber (a zároveň veľmi malá časť) toho zaujímavého, čo sa na poli herných soudtrackov urodilo.
Hitman II
Holandský skladateľ Jesper Kyd a Budapeštiansky symfonický orchester vytvorili skutočný hudobný klenot, z ktorého sa vám postavia (minimálne) bradavky. Táto hudba vás naozaj núti hrať Hitmana štýlom, akým sa sluší a patrí, t.j. vymeniť granáty a brokovnicu za chloroform a strunu od piana, aby ste si náhodou nezašpinili červenú hodvábnu kravatu. Odporúčam aj ostatné Kydove soundtracky (najmä tie staršie symfonické).
Call of Duty: Modern Warfare 2
Séria Call of Duty je ako filmy Michaela Baya – gýčová, prehnaná a patetická, napriek tomu kua zábavná. Napríklad v tejto časti zabijete hlavného hajzla tak, že si stláčaním enteru ťaháte nôž, ktorý vám tam predtým zapichol, zo srdca, , aby ste mu ho potom elegantným vrhom drbli rovno do ľavého oka. Fakt. Ale to sa vám bude zdať úplne normálne, lebo vám k tomu hrá nadupaná akčná hudba od Zimmera (možno ešte lepšia, akú zložil pre Black Hawk Down).
Mass Effect
Vesmírna opera, kde môžete napríklad zbaliť mimozemšťanku a mať s ňou sex. A môžete hrať aj za ženskú postavu, čiže môžete mať lesbický mimozemský sex. Ja som ale nudná konzerva, takže som hral za mužskú postavu a zbalil som ženu, a ešte k tomu pozemskú. Čo je ale zvláštne, tak mužské postavy baliť nemôžete, takže žiadna homoextraterestriálna sodomia. Teda nie že by ma to nejako zaujímalo... Inak okrem lízania koberca mimozemšťanke ešte musíte napríklad zachrániť celú galaxiu a v kontexte toho vám hrá toto:
Max Payne 2
Ste njújorkský policajt, ktorému nedávno zabili ženu a dieťa, máte nočné mory, mesto zaplavuje nová nebezpečná droga a navyše je v ňom stále tma. To sa vám nikto nemôže čudovať, že si každý večer prikladáte vašu služobnú berettu k podnebiu a prstom láskate spúšť. Zhruba o tom bol aj nie veľmi podarený film s Markom „No mimics“ Wahlbergom, ktorý sa dve hodiny snažil o noir atmosféru a nedosiahol ani 10% z toho, čo sa podarilo fínskym hudobným skladateľom (ich mená odo mňa nechcite) niekoľkými potiahnutiami sláčika. Upozornenie: ak máte sklony k depresii, alebo nebodaj sklony samovražedné, tento kúsok radšej preskočte.
Battlefield 3
Amíci zase zachraňujú svet pred teroristickou pliagou, a to tak, že vystrieľajú polku krajiny (nie je možné, že by medzi zabitými nebol aspoň jeden terorista). Čo nie je vôbec zaujímavé. Zaujímavé je skôr to, čo dokáže s 800-krát použitým akčným hudobným motívom urobiť, keď sa doň pridá trochu, resp. dosť elektroniky. Ruce nahoru, všichni gdo maj rádi noise-industriální dubstep!
Mafia II
Rovnako ako prvá časť, aj druhá Mafia exceluje. Teda minimálne v oblasti hudobnej. Aj keď hra obsahuje aj veľmi dobrý dobový pesničkový OST, nás zaujíma práve ten inštrumentálny od slovenského skladateľa Matúša Širokého, ktorý sa bohužiaľ v hre samotnej trochu stráca. Pritom kombinácia dobového jazzu a atmosférických sláčikov by sa nestratila ani v holyvúdskom mafiánskom veľkofilme od Scorseseho. Dělej Vito, Henry se tady potí jako kurva v kostele!