Viacerí sa pýtate (konkrétne nikto), že či som v poriadku. Nie som a práve vďaka tomu je tu ďalšie pokračovanie.

Naposledy sme čakali na nástrek karosérie, ten sa podaril a všetko išlo ako má, takže som začal auto skladať dokopy. Zároveň sa zo zinkovne vrátili aj diely podvozku, veľká radosť vo mne, na tie išiel takisto nástrek a začalo sa obdobie "ak si dobre spomínam, toto patrí sem". Postupne som nalisoval do všetkých ramien silentbloky z Americka a začal kompletizovať podvozok. Keďže to bolo rozobrané na prvočinitele, všetko bolo pekné čisté a ako nové, bola to celkom radosť. Takisto bolo fajn že sa postupne začali zmenšovať kôpky dielov rozhádzané kade-tade pod dielni.

Rameno v demonte a komplet:

Nápravnica so všetkými časťami v demonte a komplet:

Navŕtal som diery do podlahy, namontoval pozdĺžne nosníky a dokončil som interiér (skoro).

Po poskladaní nápravníc som na prednú rovno posadil motor s novými silentblokmi od AGR Fabrications - viac tvrdé = viac racing (a viac vibrácií v kabíne, ale to je ďaleká budúcnosť) a s pomocou jedného člena z DM sme to 9. marca celé napchali do auta.

Pár hodín neskôr (konrétne osem) a auto sa znova gúľalo po vlastných kolesách. Zatiaľ iba pomocou tlačenia, pretože nie je doriešená kabeláž ani namontovaný diferák. Najkrajšie na tom je, že 9 mesiacov od kúpy to auto vyzerá horšie ako keď som ho kúpil.

Nastal čas začať riešiť kabeláž, napájanie a ostatné chytáčiky vyplývajúce z 10-ročného rozdielu medzi karosériou a zvyškom toho, čo som do nej napchal. Dva hlavné hlavolamy boli sanie a kabeláž k svetlám.

Sanie preto lebo som použil veľký hliníkový chladič a napchal tam aj klíma chladič z '04, čo znamenalo použiť aj držiaky chladiča z '04. A ešte preto lebo na mieste vzduchového filtra a vstupu do sania je taká malá drobnosť - svetlo. Objednal som nejaké silikónové kolená, nerezové spojky a zatiaľ som začal riešiť svetlá.

Ako ste si už určite všimli a ja niekoľkokrát napísal, hlavný vizuálny rozdiel medzi generáciami NA a NB je v predných svetlách. Kým pôvodná '04 mala pevné svetlá, aktuálna '94 má svetlá vyklápacie. Čo je strašne super a páči sa to deťom vo veku od 3 do 38 rokov (minimálne), ALE. V pôvodnom aute je na to samostatný elektrický okruh, ktorý cez niekoľko relé zabezpečuje fungovanie dvoma spôsobmi. Ovládanie vyklápania svetiel cez tlačidlo na palubnej doske - na machrovanie na parkovisku alebo tak a automatické vyklopenie svetiel pri zažatí stretávacích svetiel alebo aktivácii diaľkových svetiel. Schéma tohto okruhu vyzerá nejak takto a ja som to potreboval napáchať na schému veľmi podobnú, len úplne inú.

Najprv som potreboval podľa schémy identifikovať jednotlivé vodiče a napojiť ich na prívod prúdu, signál z tlačidla a signál zo svetiel. Zatiaľ len ako proof of concept na jednej strane takže to vyzeralo ako elektrikárova nočná mora z bangladéšskeho stĺpa verejného osvetlenia. Zároveň som prišiel na ďalšiu milú záležitosť, a to rozdiel v spínaní diaľkových svetiel. Kým '94 používa spoločnú zem a zažnutie rieši samostatný prívod prúdu, '04 používa spoločný prívod prúdu a zažnutie rieši cez relé uzemnenia ktoré spína podľa signálu z relé svetiel. Toto celé navyše z externej batérie, lebo kabeláž ešte nebola komplet. Brnkačka, ňe?

Potom som dokončil kabeláž, nahodil baterku a pripravil hasičák. Nasledoval test elektroinštalácie, zatiaľ bez štartovania. 15. apríla som prvý raz s malou dušičkou otočil kľúčom. Zatiaľ všetko v poriadku, veľká radosť vo mne. Skúšal som to niekoľko krát za sebou až konektor na palivovom vedení nevydržal tlak opakovaného zopnutia palivového čerpadla a vzduchom sa rozniesla vôňa benzínu (fľak na úplnom konci videa).

Medzitým mi prišli nové silentbloky diferenciálu od AGR Fabrications - viac tvrdé = viac racing, takže som vedel nahodiť diferenciál s hriadeľom, poloosi a všetko. Síce s ešte stále nevyriešeným nasávaním, takže sa nedá zatvoriť kapota, ale v podstate som bol pripravený na štart. Niekoľko neuspešných pokusov, auto nechytá, hlavou sa mi preháňajú rôzne scenáre čo je pokazené. Nakoniec som našiel jednu nezapojenú kostru, poutieral benzín čo bol zase všade z natlakovaného potrubia a s hasičákom po boku som 26. apríla prvý krát naštartoval. Frankie is alive.

Tečie chladič posilňovača. Má na to nárok, má cez 30 rokov a je z japonskej ušľachtilej hrdzcele. Našťastie mám ešte jeden z '04. Nanešťastie kombinácia s držiakmi chladiča z '04 a trubkami z '94 úplne nehrá. Nakoniec som to nejak z dvoch sád trubiek poskladal. Odvzdušniť brzdy, odvzdušniť spojku, podoťahovať všetko na podvozku - to sa robí pri zaťaženom podvozku, aby neboli žiadne spoje predpäté. Čo sa robí dosť blbo keď je auto tak nízke ako je. Vyriešil som predbežne vedenie vzduchu do nasávania a filter, ale zatiaľ s tým nie som úplne spokojný. But it works.

13.5.2024, skoro 11 mesiacov od kúpy je auto ešte stále vizuálne v horšom stave ako bolo keď som ho kúpil. But Frankie is rolling on its own.

Do konca projektu ďaleko, sezóna pred nami, značky sú v depozite do polovice augusta. Game on.