Otázka: ako sa dá posrať filmový námet o fízlovi, ktorého zabijú, on to ale prežije, potom mu našróbujú robotické ruky a nohy a on jazdí po rozdrbanom Detroite na Forde Taurus a máruje gangstrov?


Odpoveď: Jednoducho. Nakrúťte to v roku 2013 a urobte z toho psychologickú mindžovinu o rozvrátenej rodine s presahom do politického trileru o intrigách pri presadzovaní zákona na použitie bojových robotov na americkej pôde. No fakt, nový Robocop je celý o tom, že foter sa hanbí ukázať pred svojím synom, lebo mu lepí, že s roborukami si na zadnom dvorčeku s ním nebude vedieť zahrať bejzból. A nechce sa stretnúť ani so ženou, lebo pri výbuchu auta mu odpálilo aj cicinu a namiesto nej má teraz iba nestoporiteľné servomotory. A chudák robocop (a divák) iba zúfalo sleduje, ako žena reve, lebo decko sa zle učí, vyvíja sa uňho dyslexia, dyskalkúlia, OCD, ADHD, ACDC a iné tie nové syndrómy, ktoré teraz má každé decko a potom ešte blablabla... zív... hm, mohol by som si zahrať Candy Crush. Aby sa nepovedalo, tak sú tam dve akčné scény, absolútne bez krvi, lebo šak je to PG-13, aby si to mohli pozrieť aj školopovinné deti z rozvrátených rodín a potom si napísať Ježiškovi o akčnú figúrku z Číny s extra ortuťou a ftalátmi.

 

Robocopy

 

Ok, dve hodiny z vášho života navždy v pikači, ale čo už, stáva sa. S myšlienkou, že už nič horšie ako Emocop byť nemôže, si pustíte niečo, čo sa volá 3 days to kill, Costner tam hrá smrteľne chorého agenta CIA, ktorého vyliečia, ak zabije nejakého týpka. Môže byť, na začiatku sa strieľa, vybuchne tam hotel a je tam tak taký hnusný záporák, ktorý vyzerá jak po chemoterapii. A potom sa to s eleganciou flirtujúceho Fedora Šrobára pretaví do rodinnej drámy o otcovi, ktorý sa po rokoch snaží nájsť cestu k svojej pubertálnej dcére. Napríklad jej kúpi bicykel, takú tyrkysovú Ukrajinu, z akej by každému bratislavskému hipsterovi zvlhli super skinny slipy, ale ona ho nechce. Tak Costner polku filmu tlačí bicykel po Paríži jak retard. Potom mu dcéra povie, že ona sa nevie bicyklovať, Costner, že „čtjb, ktoré decko sa nevie bicyklovať?" a vy si síce uvedomujete, že Besson 15 rokov nenapísal dobrý scenár, ale zároveň si poviete, že ani on nemôže byť taký le kar, že tam napíše vetu ako „Decko, ktoré nemalo otca, čo by ho bicyklovať naučilo", ale oni to tam predsa len povedia. Film končí tak, že celá rodinka sa vyvaľuje vo vilke na pobreží pod vianočným stromčekom.

 

No môj ty Bruchala! Mám pocit, že keby taký Black Hawk Down nakrútili tento rok, tak by jeho sujet vyzeral asi takto:

 

Mierová operácia v somálskom Mogadishu na potlačenie občianskej vojny sa skončí veľkým fiaskom, ktorého výsledkom sú desiatky mŕtvych a zranených amerických vojakov. Strhujúci príbeh, ktorý vznikal v spolupráci s Hallmark Entertainment, sleduje osudy rodín obetí vojenskej akcie. Od bojov s byrokratickou mašinériou pri vybavovaní vdovského dôchodku cez krutú šikanu poloosirelých detí až po problematické začlenenie sa fyzicky, a najmä psychicky poznačených vojnových veteránov do spoločenského, rodinného a pracovného života.

 

To čo znamená tento nový trend? Že keď si chcem pozrieť normálny akčňák bez kydov jak z poradne zo Slovenky, mám čakať každé dva roky na nových Expendables? Či už aj tam budeme riešiť Lundgrenov rozvod alebo Stathamovo zanedbanie povinnej výživy? Každému schválenému scenáru predchádza toto?:

 

To: scenárista
From: filmová spoločnosť
Subject: námet – zmeny

 

Dobrý deň, p. scenárista,
s nadšením sme prijali váš námet na sci-fi thriller Lunar Crisis. Príbeh agenta, ktorý má infiltrovať tajné väzenie na odvrátenej strane Mesiaca, aby zistil, že ide o ilegálny vládny projekt, ktorý zlyhal a všetci väzni sa infikovali zombie vírusom a hlavná postava má iba 90 minút na to, aby túto situáciu vyriešila, inak vláda Mesiac zbombarduje, čo môže mať za následok to, že jeho trosky popadajú na New Yorku, nás skutočne uchvátil.
Posielame však pár pripomienok, ktoré odporúčame zapracovať:
Odd. marketingu:
- prostredie väzenia pôsobí veľmi depresívne na deti, navrhujeme dej presunúť do vhodnejšieho prostredia, napríklad obchodný dom, lunapark, atď.
- zombies detto, pôsobí to skľučujúco, navyše vírusy už nemajú dobré ratingy (čo sme v roku 1995???), dnes sú in duševné choroby – depresie, mánie, psychózy alebo závislosti (gambling, drogy, alkohol); prepracovať
- lokácia: Mesiac? To vážne? Zmeniť na Paríž, Rím, Florenciu alebo Londýn,
- doplniť domáce zvieratá (psy, mačky), hlavná postava by mala mať domáce zviera
- hlavná postava musí mať traumu z minulosti (pohlavné zneužívanie v detstve, smrť rodičov, príbuzného), treba to primerane zapracovať do príbehu (flashbacky, záchvaty, ...)
- slovo „crisis" v názve určite nie!!!
Odd. genderovej a rasovej rovnováhy:
- hlavná postava by mala byť určite žena a matka
- hlavná postava nemá deti? doplniť minimálne jedno, ktoré hlavná postava vychováva sama (alt.: adoptované dieťa inej farby pleti)
- vládny projekt skôr nie, zmeniť na mimovládny projekt a jeho zameranie smerovať skôr k dobročinnosti alebo charite,
- desať percent KLADNÝCH postáv musia byť inej farby pleti
Odd. product placementu:
- väzenie určite nie – väzňom sa nedá dať značkové oblečenie, zmeniť lokalitu v kontexte návrhu marketingu
- na Mesiaci nie sú autá, logo Chevroletu akože nacapíme na lunochod?
- Apple určite nepôjde do zombíkov.

 

To: filmová spoločnosť
From: scenárista
Subject: RE: námet – zmeny

 

Ďakujem za cenné pripomienky. Takže ak tomu dobre rozumiem, má to byť o tom, ako matka ide so svojou adoptívnou ázijskou dcérou do obchodného domu vo Florencii kúpiť jej šteniatko, a tam práve prebieha osvetová akcia na tému drogovej závislosti, keď sa jej dieťa stratí a na to, aby ho našla má iba 90 minút, lebo potom sa musí vrátiť domov a dať si lieky na psychózu spôsobenú tým, že ju v detstve znásilňoval strýko?

 

To: scenárista
From: filmová spoločnosť
Subject: RE: námet – zmeny

 

Áno, to je presne, čo hľadáme! A volať by sa to mohlo „Mall of no escape".

 

To: filmová spoločnosť
From: scenárista
Subject: RE: námet – zmeny

 

Určite. Viete čo, ja to skúsim ešte inde.

 

 

Keďže som asi posledný bloger, ktorý ešte nikomu nenapísal otvorený list, tak toto berte ako otvorený list tvorcom akčných blokbástrov. Ako verný divák vašej produkcie vám odkazujem, že jediné emócie, ktoré chcem pri sledovaní zažívať sú údiv nad tým, koľko prachov sa vytrieskalo na efekty, strach, či hlavnému hrdinovi nedôjdu náboje a úchylné uspokojenie z masívnej deštrukcie.

 

Lebo keď budete ďalej nakrúcať sračky jak od Pilcherovej, tak ich fakt že nenechám ani seedovať. Dúfam, že sme si rozumeli. Zostávam so vztýčeným prostredníkom. Čauko kakavko!