Mediálne hviezdy sa nerodia. Je to len zastierací manéver. Mediálne hviezdy sú výsledkom dobre premyslenej marketingovej kampane. Všetko má svoju choreografiu a životný cyklus.
Level začiatočník
Počiatočný krok je vždy najťažší – rozoznať, z koho môže byť mediálna hviezda. Ale na to sa vymysleli rôzne televízne reality show typu Vyhúlený, Hnojár hľadá hnojárku, Megatalenty a Bordel Peredajs, kde sa potenciálne mediálne hviezdy sledujú v ich budúcom prostredí. Majú veľmi ťažkú úlohu – predviesť svoj talent v nadávaní, balení báb, intrigovaní a odkrývaní svojich sexuálnych úchyliek.
Už počas prvého týždňa je talentová show komentovaná najdôležitejšími a najčítanejšími mienkotvornými denníkmi ako New Time a Give Me A Day. Najskôr nájdu zopár mimoriadnych udalostí zo života potenciálnych mediálnych hviezd – ako smútok pri úmrtí obľúbeného potkana, na následky požratia zvyškov obeda, výpovede bývalých priateliek o rozchode, svedectvá rodičov o prekonanej bulimii, anorexii a protialkoholickej liečbe. Takto postupne spoznávame našich favoritov a držíme im palce, aby sa vyriešili ich problémy.
Potom nasledujú prvé skalné fanúšičky a fanúšikovia, o ktorých sa treba starať. Nevadí, že sú dokopy traja, treba sa s nimi stretnúť, lebo jedna má za sebou úspešnú samovraždu, ktorú spáchala kvôli našej mediálnej hviezde. Autogram na tričko alebo na prsia je kultová záležitosť, ktorú musia zvečniť všetky bulvárne plátky vrátane Sme a Pravdy.
Level pokročilý
Keď sa už niekto dostal do povedomia, je potrebné, aby tam čo najdlhšie aj zotrval, lebo cundry z predchádzajúceho levelu sú rýchle a výmena hviezd na nebi šoubiznisu je ešte rýchlejšia. Naše rýchlokvasené mediálne hviezdy si myslia, že sú multifunkčné a začínajú sa predbiehať vo vydávaní umelecky ladených hiphop/dance/hardcore/electro songov. Lebo sú skutoční umelci a robia andegraund. Pre istotu nadávajú na všetkých naokolo, pretože čo viac ich udrží vo svetle reflektorov, ako dobre smerovaná nadávka na adresu podobnej mediálnej hviezdičky? A ak sú na tom naozaj veľmi zle, tak mu/jej vylepia aj zopár výchovných faciek. Každá publicita je dobrá, takže sa snažia ukazovať všade, kde sa len dá. Usmievajú sa pri každom záblesku fotoaparátu, dokonca aj vtedy, keď okolo prechádza sanitka alebo sa chystá búrka.
Level expert
Ak sa niekto dostane až sem, je už supernova. Väčšinou mediálne hviezdy vyhasínajú na začiatku druhého levelu a zostávajú iba skutočne žiariace hviezdy. Niekedy sa stáva, že ich žiara ochabne, ale to vedia rýchlo napraviť nejakou dopravnou nehodou, či drogovou aférkou. Prípadne sa v médiách priznajú k tomu, že niekedy dávno fajčili trávu, ale im nechutila.
Keďže sú stálicami v médiách, majú aj svoju reláciu, prípadne sedia v porote, ktorá vyberá súťažiacich z prvého levelu. Niekedy sa sem zamotajú aj takí, ktorí vypadli v druhom a účinkujú v rôznych vedomostných súťažiach, ako maskoti, ale po niekoľkých minútach aj pes príde na to, že má nad nimi psychickú prevahu. Alebo účinkujú v priblblých kúking šouz, v ktorých za nich niekto navarí a ak nie, tak natrú chleba paštétou a ozdobia ju olivou, aby to bolo exotické. Všetko pre publicitu.
Niektorým sa podarí preraziť aj do politiky, keďže sa vyjadrujú ku všetkému, čo sa deje a aj k tomu, čo sa nedeje. Svoje názory prispôsobujú tomu, čo sa od nich chce počuť. Prípadne to menia priebežne podľa aktuálnej situácie. Recept s nadávkami z druhého levelu pomáha aj tu. Veď politika je len šoubiznis, kde je v popredí šou a biznis v pozadí.