Hurá, sme presťahovaní. Jednoizbák sme vymenili za tri izby, teraz máme každý svoju trucovňu a jednu spoločnú udobrovňu. Udobrovovňu. Udobr...však viete čo. Posledné mesiace sme strávili napĺňaním bytu potrebnými i nepotrebnými vecami. Smetiaku Humany sme toľkým používaním vyhegali pánty. Keďže ešte nie sme milionári a s mojou pracovnou morálkou asi ani nikdy nebudeme, väčšinu nábytku sme našli v obľúbenom víkendovom prechádzkovom a gurmánskom centre – môžeme uvádzať firmy? Centrum sa nachádza rovno pri prvej odbočke smerom z vidieka do civilizácie, takže dešifrovať by ste to už mohli aj sami. Btw. ja viem, že sa Kottbular číta ako šótbular, ale nikdy som nenabral odvahu si to vypýtať správne, aby som nebol za blbca.
Á, sedačka. Sedačku má doma každý, nie je možné, aby to bol nejaký problém. Problém nastane, keď si zadáte kritériá. Bielu, koženú za 5.000 vie kúpiť každý, ale skúste si kúpiť dvojfarebnú, bielo-hnedú, L-kovú, rozkladaciu, istých rozmerov, s dovozom, vynáškou a poskladaním do 600 eur. Pánové, tady končí veškerá legrace. Začali sme klasicky. Tour de shops dopadla výborne, kúpili sme kopec doplnkov, ale sedačka stále nikde. Prišli prvé mierne pocity depresie. Zľavili sme z nárokov a našli jednu vhodnú. Na dovoz sa čaká 6 týždňov. Cha, to určite, aby som čakal 6 týždňov, ideme preč! (ach, tá nevedomosť). Sadli sme za internety a začali hľadať tam. Webové kanály nás dostali na miesta, odkiaľ sa bežne nedá vrátiť, videli sme veci, ktoré mali ostať navždy utajené a nakoniec, ale predsa, NAŠLI SME JU!!
Prvotný ošiaľ vystriedali obavy. Sedačku neuvidíme, e-shop nemá predajňu. Ak si práve ťukáte na čelo, ako môže niekto kúpiť sedačku bez vyskúšania, tak chápem. Pod vplyvom situácie nám však ani triezvy rozum, ani spoločných 7 rokov vysokej školy a 1 titul nepomohli a po tisícnásobnom prezretí troch fotiek zo stránky sme sa rozhodli sedačku objednať. Firma zo slovenského Michiganu sľubovala individuálny prístup a originálne zhotovenie daného kusu iba pre nás, iba na Slovensku. Dodacia lehota 2-4 týždne.
Dovolenka v Turecku bola fajn, každým dňom sme očakávali telefonát. Opálenie z dovolenky pomaly bledlo, čakáme na telefonát. Volám do Mordoru. Sedačku očakávame začiatkom budúceho týždňa. Týždeň prešiel, nič. Volám znova. Sedačku očakávame začiatkom budúceho týždňa. Týždeň prešiel, nič. Po 7 týždňoch od objednania prichádza telefonát, na ktorý sme čakali. V sobotu prídeme.
Prišli, vyniesli a ostali stáť. Poskladať si to mám sám. Táto služba nie je automatická, ale môžeme o ňu požiadať. Požiadam. Oni nie sú montéri, oni len nosia. Nemôžu ju ani rozbaliť, prečo, sa dozviem až neskôr. Nebudem vás ďalej napínať, tu sú všetky funny facts po rozbalení:
- Sedačka je na rohu odretá.
- Sedačka je na bokoch špinavá.
- Na zloženie pribalili až 4 šróbiky.
- Chýba návod na zloženie.
- Visačka Made in Poland.
- Sedačka je tvrdšia ako Slotova pečeň.
- Pekná hnedá farba z obrázku je v skutočnosti farbou chorého hovna.
S bolesťou v srdci sme sa rozhodli ju vrátiť. Alebo sme si to aspoň mysleli. Sauron nám v telefóne jasne vysvetlil, že potrebujeme ORIGINÁLNY obal. Ten rozrezaný, špinavý, čierny obal fóliového charakteru, ktorý išiel hneď do smetiaka, aby nezašpinil v byte všetko, čoho sa dotkne. Nepriestrelný argument tak ste to mali naspäť zlepiť mi vyháňa vyrážky vždy, keď si naň spomeniem. Ďalšou podmienkou vrátenia bol dovoz. Buď zaviezť osobne do Mordoru alebo si objednať ich dopravu, ktorá sa zo 7 eur za dovoz zmenila na 100 eur za odvoz. Zmierili sme sa s tým, že sa jej asi nezbavíme, ale reklamovať odreté časti budeme. Nafotili sme pár fotiek a s asertívnym popisom poslali na reklamačné oddelenie. Fotky nestačili, poslali sme ďalšie, čím sa sedačka v počte záberov vyrovnala fotobúku Lindy Nývltovej. Prvá ponuka na vyrovnanie prišla v rekordne rýchlom čase. So slovami väčšinou to ľuďom stačí nám velkodušne pani z oddelenia odrbov ponúkla 10 eur. Slušne sme odmietli a neslušne neskôr zahrešili. Výsledok reklamácie je stále v nedohľadne.
Štastena sa na nás nakoniec usmiala. Sedačku sme náhodou predali a dnes ideme do Ikey :)
EDIT: Reklamácia sa medzitým uzavrela. Oni ponúkli 10, my 50 a džentlmensky sme sa dohodli na 30. Still better deal than Twilight.