Nová Ďurica

Je mi jasné, že nikto z tunajších čitateľov nemá / nepozerá (*nehodiace sa škrtnite) televízor, no keby ste mali / pozerali, tak by vám určite neuniklo, že televízia Hnoj hustokruto promovala nový seriál ZOO. V ňom bude Koleník hobľovať Pauhofovú vo výbehu nosáľa bielopyského, ale to až po takých dvesto častiach, keď sa vyriešia klasické dejové situácie slovenských televíznych seriálov, ako:

  • vchádzanie do miestnosti,
  • teatrálny odchod z miestnosti,
  • počúvanie za dverami,
  • návrat postavy z minulosti,
  • zmiznutie postavy z prítomnosti,
  • dramatická pauza,
  • päťminútový dialóg bez pointy,
  • hádka pri spoločných raňajkách,
  • žiarlivostná scéna,
  • rozmazaná maskara,
  • generačný konflikt.

Ale to nevadí, lebo Koleník síce Pauhofovú ešte nehobľuje, zato nám uši hobľuje titulný track z tohto seriálového veľdiela. Ten môže byť nahrávkou:

  1. zubnej vŕtačky za smradu spálených kostí si raziacej cestu do zuboviny,
  2. prechádzky lužnými lesmi v období zvýšeného výskytu komárov,
  3. klinového remeňa, keď váš sused po tuhej zime naštartuje svoj Renault 19.

Hádajte teraz! Ak ste hádali možnosti a), b) alebo c), tak ste hádali zle, lebo správna odpoveď je d) úplne nový Ďurica. Ťažko povedať, prečo v poslednej dobe speváci mužského pohlavia škriekajú jak Bjork pri orgazme, ale určite k nám táto móda prišla z toho prehnitého západu. Naštartoval to Pharell, ktorý bol šťastný ako izba bez strechy (čdp?... mimochodom, kto chce vidieť tú happy tatranku z lomničáku bez bikín, tak kliknite sem), potom nám penetroval zvukovody autista, ktorý strašne chcel ísť do kostola, len nevedel trafiť, tak z toho dostal hysterický záchvat, potom ten lacný klon Boy Georgea so svojím stonajúcim homoeposom a nakoniec týpek, čo vyzerá ako decko Prince-a a latinskoamerickej chyžnej. Nezviezť sa na tejto módnej vlne falzetu by bola teda veľká chyba, na druhej strane, keby to nebolo zaspievané ako po vdýchnutí hélia, tak by som si možno pamätal z toho viac, než len refrén:

Tak to vidíííííííííííííííííííííííííím ja, tak to vidííííííííííííííííííííííííííííš ty
Jeden negatíííííííííííííííííííí----íí---ííív strieda pozitííííííííííííííííííííív

Rým, za aký by sa nemuseli hanbiť ani Timko brothers, no zvyšok textu som už vďaka tomu nezachytil. Takže ani neviem, či to je pieseň o láske alebo ide o hudobnú reportáž z premietania starých diapozitívov z dovolenky na Šírave. Videoklip mi v tomto smere tiež veľa nenapovedal, zato má nejaké tie inovácie, doposiaľ na slovenskej scéne nevídané. V prvom rade je to nakrútené na jeden záber, asi ako tá scéna v Children of men, kde na auto s Cliveom Owenom hádžu molotov koktejly, alebo úvodná scéna z Gravity alebo z hudobných videí povedzme Massive Attack – Unfinished sympathy. Tam sa ale niečo dialo, tuto Ďurica iba sedí na posteli v hoteli, brnká na gitare a pri refréne vidíme, ako sa mu námahou chveje sánka a v pozadí zase rebrový radiátor, ten zase od toho, ako poľskí turisti o poschodie nižšie búchajú do stupačiek plechovým ešusom. Ale je to stále jednozáberovka, a to ja oceniť viem. Čo oceniť neviem, sú čierne titulky na tmavom pozadí. Zrejme boli čierne práve v akcii, no je ich hovno vidieť, takže som si nemohol prečítať, čo som predtým nepočul. Udeľujem dva zľavové poukazy na kastráciu v Centre kozmetickej medicíny Paviela Rochnyaka z desiatich.

 

Nová Šmajda

Miro Šmajda sa po fiasku s projektom Max Jason Mai poučil a zistil, že slovenský poslucháč je zaprdená konzerva neschopná prijať čokoľvek nové a progresívne. Alebo skôr, že rovnakú kokotinu, len pod iným menom môžeš predávať iba v prípade, že si Apple a nie finalista východoeurópskej speváckej súťaže.

Buď ako buď spencer, Miro tentokrát išiel na istotu, ostrihal sa a vydal track #Miluj. Miro sa úplne vysral na vzletné metafory a subtílne synekdochy a rovno za slovo miluj v rozkazovacom tvare nasekal rôzne iné slová, takže v pesničke je asi 70 vecí, ktoré máme milovať. A to už by v tom bol čert, aby si tam niekto nenašiel to svoje, dokonca aj taký starý hejter jak ja tam niečo má:

Miluj noc, miluj spánok

alebo

Miluj jedlo, miluj víno

 

To nie je zlá taktika na hit, na druhej strane to ale so sebou prináša aj isté úskalia. V prvom rade to znie ako typický kresťanský pop, kedy som po každej strofe čakal, že okrem svojej rodiny, úsmevu, zvierat, bobkového listu, atď. Miro každú sekundu dá, že „Miluj Ježiša, svojho pána“.

V druhom rade je to také neuveriteľne prvoplánové Generikum Forte 1000 mg, že by sa to pokojne ujalo ako reklamná zvučka napríklad na... úplne hocičo. Veď vyskúšajme:

Pôvodná verzia:

Miluj hudbu, miluj tón
Jak srdce bije tvoj životný song
Miluj pohyb, miluj les
Ak nemiluješ, možeš začať práve... DNES
Len s láááskou svet, zmysel má svet, zmysel mááá (2x)

Upravená verzia:

Len s Tescom svet, zmysel má svet, zmysel mááá (2x)

Len s MasterCard svet, zmysel má svet, zmysel mááá (2x)

Len s investičným životným poistením Senior extra plus od Allianz svet, zmysel má svet, zmysel mááá (2x)

Šmajda – z lásky k Slovensku.

Až mám podozrenie, že okrem štandardných eurofondov na dopravu a vzdelanie existuje aj niečo ako Európsky fond audiovizuálnej kohézie a Miro dva dni pred Vianocami zistil, že do konca roka môže ešte vyčerpať 5 000 eur, tak rýchlo „napísal“ „pesničku“ a zavolal kamošom, nech mu zbúchajú „video“.  

No a čo už urobíte takto pred koncom roka? Takže do videoklipu nahádzali všetko čo bolo po ruke (dokonca video nemá ani záverečné titulky, a to je na dnešnú dobu veľká blamáž) a je dostatočne ňuňu – mačičky, vtáčiky, koníky, psíky, riťky, kamky a kamkov a nakoniec samotného Mira. Ktorý má v tom klipe dosť fasa bundu. Presne takú som si chcel minulý rok kúpiť, ale nikde takú nemali, tak som si zobral podobnú, ktorá mala ale len jedno náprsné vrecko, ale zase bola v krajšej farbe. V každom prípade plus jeden bod za ňu, čo dáva teraz tuším výsledné hodnotenie tri kvóty na slovenskú hudbu v rádiách z desiatich.